Důležité informace

 

Důležité informace k výměně a vyvážení pneumatik

Výměna ventilu

  • Vzhledem k tomu že tělo ventilu odolává vysokému mechanickému opotřebení a teplotním výkyvům,ventilová vložka vysokému stálému tlaku,proto při každé montáži pneumatik VŽDY měníme nový kvalitní ventil značky SCHRADER.Jedná se o jistotu za zanedbatelnou částku dvaceti korun.

Rotace pneumatik (záměna na automobilu).

  • Pravidelná rotace pneumatik (záměna na automobilu) je důležitou součástí údržby. Hlavním smyslem pravidelného prohazování pneumatik je dosažení rovnoměrnějšího opotřebení všech pneumatik na automobilu. Pokud v návodu k obsluze není popsán interval nebo systém pravidelného prohazování, provádějte záměnu pneumatik minimálně každých 8 000 až 10 000 km. Pokud však pneumatiky vykazují nepravidelné nebo nerovnoměrné opotřebení, proveďte záměnu již dříve a  zároveň s pomocí kvalifikovaného prodejce pneumatik nebo pneuservisu stanovte příčinu opotřebení. Nezapomeňte, že i silný náraz, např. najetí do výtluku, může poškodit geometrii a následně vést k nerovnoměrnému opotřebení pneumatik. Zvlášť důležitá je rotace pneumatik u automobilů s pohonem přední nápravy, protože přední pneumatiky se opotřebovávají mnohem rychleji než zadní. Rozdílná hloubka dezénu vpředu a vzadu pak způsobuje nerovnoměrné brzdění a nejisté jízdní vlastnosti, zejména v dešti. Pokud nebudete rotaci provádět, skončí to tak, že vždy vyměníte současně jen dvě pneumatiky, a nikdy nezískáte stejnou hloubku dezénu vpředu a vzadu. Naopak, pokud vždy vyměníte všechny čtyři pneumatiky současně, zachováte vyvážené jízdní vlastnosti automobilu a rovnoměrný záběr při brzdění Pokud jsou pneumatiky se směrovým dezénem, je nutno dbát na to,aby jste přehazovali pouze mezi nápravami. Zabráníte tak jejich otáčení opačným směrem. Abyste si ověřili, zda vaše pneumatiky mají směrový dezén, zkontrolujte, zda na bočnicích naleznete šipku se slovem "rotation" (směr otáčení).

Vyvažování pneumatik

  • Dynamická nevyváženost: vzniká při nerovnoměrném rozložení hmotnosti v příčné rovině kola. Dynamická nevyváženost může způsobovat házení nebo kmitání kola. Nevyvážené pneumatiky mohou v určitých rychlostech způsobovat vibrace automobilu. To může vést k  předčasnému a nerovnoměrnému opotřebení pneumatik a  také ke zbytečnému opotřebení závěsů kol. Při první známce vibrací zkontrolujte vyvážení kol. Nevyváženost 10.gramů na venovní straně disku díky odstředivé síle znásobí nevyváženost na kompletním kole o 2,5 kilogramu Jestliže chceme co nejlépe vysvětlit vyvažování pneumatik, začneme tím, co znamená nevyváženost. Při montáži pneumatiky na ráfek se spojí dvě nepatrně nedokonalé součásti v jediný celek. Pravděpodobnost toho, že vzniklý celek bude mít dokonale rovnoměrně rozloženou hmotnost jak v radiálním, tak axiálním směru, je prakticky nulová. Obvykle kola vykazují dva druhy nevyváženosti: statickou nevyváženost a dynamickou nevyváženost. Většina kol vykazuje oba typy nevyváženosti a pro zajištění rovnoměrného rozložení hmotnosti je nutné provést jejich dynamické vyvážení.

Zpět

Košík je prázdný